آرشیو مهر ماه 1401

راهنمای خرید لوازم خانگی | نظرات درباره لوازم خانگی | معرفی فروشگاه های برتر لوازم خانگی | بررسی فروشگاه های فرش | بررسی فروشگاه های کالای دندانپزشکی

مجله پزشکی سلامت و تشخیص انسداد روده با سونوگرافی


با این حال خواب کافی میتواند مانع از ایجاد کیسههای زیر چشم شود. دستورالعملهای چشم پزشک در مورد استفاده از لنزهای تماسی از آلوده شدن آنها جلوگیری میکند. فعال ماندن یکی از روشهای سبک زندگی سالم است. رعایت یک برنامه منظم تناسب اندام میتواند از فشار خون، دیابت و بسیاری از بیماریهای دیگری که میتوانند بر روی سلامت چشمها تأثیر گذار باشند، جلوگیری کند. فعال ماندن و پایبندی به یک برنامه ورزشی، باعث کاهش زمان صرف شده با دستگاههای دیجیتال میشود. در نتیجه از چشمها در برابر این وسایل محافظت میکند. اکثر بیماریهای جدی چشم مانند گلوکوم، در صورت تشخیص و درمان زود هنگام، با سهولت و موفقیت بیشتری درمان میشوند. این بیماریها در صورت عدم درمان، باعث از دست رفتن بینایی و کوری میشوند. با این حال مداخله زود هنگام مانع از این عارضه میشود. در صورت داشتن هرگونه درد، علائم غیر طبیعی میتوانید به صورت حضوری به مطب دکتر پورمازار جراح و متخصص بلفاروپلاستی، لیزیک و لازک چشم، کاتاراکت (آب مروارید) و عمل زیبایی پلک در تهران مراجعه کنید.
  • به ازای BMI ≥ ۴۵ یا BMI ≥ ۵۰ "چاقی مفرط"
  • اﺳﺘﺌﻮﭘﺘﺮوزﯾﺲ یا تراکم استخوان بالا
  • پرهیز از مصرف الکل و مواد مخدر
  • زخم قرنیه
  • دستها و پوست
  • انواع سرطان پوست
  • داروی آ اس آ و پویدون آیدان در اشکال مختلف
  • تغییر وظیفه یا تغییر شغل بیمار
فضانوردان در ماموریتهای خود، با مشکلات عدیدهای چون تهوع، شیفت و تغییر در میزان مایعات بدن، اختلال در الگوی خواب، کاهش مقاومت و سیستم ایمنی بدن، اتروفی عضلانی و کاهش توده استخوانی و دیگر تغییرات سازشی مواجه هستند. با بازگشت به زمین، بسیاری از این تغییرات مجددا تعدیل میگردد که این تعدیل برای برخی مشکلات بهسرعت و برای برخی دیگر به صورت تدریجی و کند است. مجله پزشکی سلامت به طور نمونه تغییراتی چون کاهش توده استخوانی و اتروفی استخوانها، سالها زمان میبرد تا به حالت اول و طبیعی برگردد. تحقیقاتی که به منظور تعیین روند این تغییرات و همچنین پیشگیری و یا کم کردن سرعت ایجاد این آسیبها در ماموریتهای فضایی مورد استفاده قرار میگرفتند، در بهبود کیفیت زندگی بشر نیز تاثیر به سزایی داشتهاند. همچنین مانیتورینگ علایم حیاتی فضانوردان نیز در طول ماموریت فضایی امری لازم و ضروری برای بررسی روند تغییرات فیزیولوژیک و همچنین ارزیابی سلامت فضانورد است. امروزه بسیاری از دستگاهها و سیستمهایی که در مراکز پزشکی استفاده میشوند در ابتدا برای کاربردهای هوافضایی و استفاده در محیطهای سفینه و شرایط فضایی طراحی و ساخته شده بودند. 

پزشکی و سلامت روانی

باهم نکات کوتاه و مفید پزشکی را می خوانیم. درد مزمن مچ پا می تواند نشان دهنده افزایش کلسترول خون باشد. افزایش قدرت ریه در کاهش خطر بروز آلزایمر موثر است. خندیدن پس از خوردن غذا در کاهش میزان قند خون موثر است. حرف زدن حین راه رفتن سبب بروز کمردرد می شود. خندیدن و شاد بودن در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن موثر بوده و موجب سلامت جسمی و روانی میشود. مصرف طولانی مدت داروهای استروئیدی سبب مرگ زودرس مبتلایان به آرتریت می شود. چربی خون و کلسترول بالا خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش میدهد. روده تحریک پذیر خطر ابتلا به سایر بیماریهای سیستم گوارشی را افزایش میدهد. اختلالات خواب کودکان با فشار خون بالای آنها مرتبط است. خواب کوتاه روزانه سبب بهبود قدرت حافظه و یادگیری میشود. استرس مادر در دوران بارداری موجب کم وزنی جنین میشود. رژیم غذایی سالم، به همراه ورزش منظم بهترین روش پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی است. استرس شدید در دوران بارداری سبب زایمان زودرس میشود.
  1. آمفتامینها از جمله مت آمفتامین
  2. Google Scholar Profile for SALĀMAT-I IJTIMĀĪ (Community Health)
  3. دلایل و عوامل مهاجرت گسترده پزشکان از ایران
  4. اختلال افسردگی مداوم (دیستمی)
یک بیمار بیمار می تواند به سادگی به صورت آنلاین وارد سیستم شده و از وی برای ملاقات با یکی از پزشکان شرکت پزشکی از راه دور درخواست کرده و تحت درمان قرار گیرد. یک پزشک تصادفی که بیمار را نمی شناسد، کل سابقه پزشکی او را نمی داند و هنگام ویزیت آنلاین ممکن است راهکار های درمانی موثری را نتواند ارائه دهد. برخی از منتقدان استدلال می کنند که تعاملات پزشکی از راه دور غیر شخصی هستند، و معاینات فیزیکی اغلب برای تشخیص کامل ضروری است. اگر بیماران بیشتری به جای مراجعه حضوری به تعاملات آنلاین متوسل شوند، این امر چه تأثیراتی خواهد داشت؟ ویزیت حضوری پزشک در بسیاری از موارد به وضوح ارزشمند و ضروری است. بهتر است از راه دور برای تکمیل این ویزیت ها استفاده شود. برای انجام معاینات ساده با بیماران و اطمینان از اینکه همه چیز به خوبی پیش می رود. برای بیماریهای حاد جزئی (مانند عفونت ها)، اغلب نیازی به ویزیت حضوری با یک بیمار ثابت نیست. در این موارد، پزشکی از راه دور می تواند در وقت و هزینه بیمار، پزشک و سیستم مراقبت های بهداشتی صرفه جویی کند.

پزشکی و سلامت اصفهان

روانشناسی زیرشاخههای متفاوتی مثل روانشاسی کودک یا اعتیاد دارد. روانشناسی بالینی یکی از زیرشاخههای این تخصص است که به تشخیص و درمان بیماریهای روانی مربوط است. یک روانشناس میتواند بر اساس تشخیص و ارزیابی علائم روانی مراجعه کننده، از روشهای درمانی مختلفی مانند درمان شناختی - رفتاری (CBT) و رفتار درمانی دیالکتیکی (DBT) را پیش بگیرند. در هر حال بعضی از مراجعهکنندگان به روانشناس برای درمان نیاز به مصرف دارو هم دارند و در این مرحله روانشناس با کمک پزشک برای آنها دارو تجویز میکند. مثلا در کنترل اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی درمان فقط از طریق رواندرمانی بسیار سخت و گاهی غیرممکن است، در نتیجه از مداخلات دارویی هم استفاده میشود. مردم معمولا از اصطلاح مشاور و رواندرمانگر به جای یکدیگر استفاده میکنند اما باید بدانید با اینکه هر دو براساس مکالمه درمانی کار میکنند اما دو تخصص متفاوت هستند. مشاوران پزشکهایی در سطح کارشناسی ارشد هستند که به درمان افرادی با مشکلی خاص مشغول میشوند.

پزشکی و سلامتی غذا

شروع دوچرخه سواری بعلت مزایایی که برای روح و جسم شخص دارد، یعنی پایان مخارج سرسام آور برای روش های درمانی یا حداقل کاهش دادن آنها بعبارتی خرید دوچرخه را نباید یک هزینه بلکه سرمایه گذاری بر روی سلامتی دانست. تشخیص انسداد روده با سونوگرافی اما این امر چطور ممکن است؟ اضافه وزن که می توان آنرا قاتلی سریالی دانست تا سال ۲۰۱۶ تقریبا یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر را به دام خود انداخته که ۶۰۰ میلیون نفر از انها به چاقی مفرط مبتلا هستند. چاقی سر منشأ ده ها اختلال در بدن است که در مشکلات فیزیکی خلاصه نمی شود و سلامت روانی مبتلایان را نیز تهدید می کند. دوچرخه سواری منظم شما را از رفتن مرتب به باشگاه های ورزشی برای کنترل وزن معاف می کند. هزینه های باشگاه رفتن محدود به یک یا حتی چند ماه نمی شوند و در واقع شامل مخارج جانبی دیگری مثل گرفتن برنامه های جدید و حمل و نقل نیز خواهد. این درحالی است قیمت دوچرخه تنها هزینه ایست که برای شروع دوچرخه سواری پرداخت می کنید و بعد از آن تا مدتها به ورزش با آن ادامه می دهید و از منافع آن استفاده می کنید.پزشکی و سلامت فردیکی دیگر از مواردی که طی سالهای اخیر توسط مسئولان وزارت بهداشت یادآوری می شود، افزایش تعداد پزشکان پس از انقلاب و خودکفایی ار نظر پزشکان است. در حالی که قبل از انقلاب این پزشکان هندی و پاکستانی بودند که همه جا به چشم می آیند و به زبان غیر فارس خدمات نه چندان با کیفیتی به مردم ارائه می کردند.. در سال 1356 تعداد پزشکان حاضر در ایران 13 هزار و 428 نفر بود در آن زمان نزدیک به 6 هزار پزشک، پاکستانی در ایران بودند. تعداد پرستاران کشور در سال 1357 حدود 7 هزار و 100 نفر و نسبت پرستار به هر 10 هزار نفر 2.1 بود. در حال حاضر حدود 120 هزار پرستار ارائه خدمت میکنند و به ازای هر 2 هزار و 300 نفر، یک پزشک عمومی در حال ارائه خدمات به مردم است. وقتی طرح تحول سلامت در 15 اردیبهشت 1393 با تصویب هیئت دولت در سراسر کشور و بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت اجرایی شد، امیدواری بسیاری برای ایجاد تحولات اساسی در حوزه سلامت شکل گرفت.
  • بیماری ناشی از صید و شکار حیوانات
  • سایش قرنیه
  • درآمد و دستمزد پزشکان در ایران
  • عصبانیت شدید
  • زوال عقل
  • اصل و فتوکپی کارت ملی و شناسنامه
  • ایجاد فرضیهای در مورد ماهیت مشکل بیمار
انواع مختلفی از بیماریها از جمله عفونت و کیست میتواند باعث تورم و خارش لبههای واژن شود. اکثر خانمها (تقریباً 75 درصد) حداقل یک بار در زندگی خود دچار عفونت قارچی میشوند. شرایطی مانند بارداری، دیابت کنترل نشده و داشتن سیستم ایمنی ضعیف خطر عفونت قارچی را افزایش میدهند. مصرف برخی داروهای خاص، از جمله استروئیدها، آنتی بیوتیکها و قرصهای ضد بارداری خوراکی نیز این خطر را افزایش میدهند. واژینوز باکتریایی (BV) تقریباً 30 درصد از زنان در سن باروری را تحت تأثیر قرار میدهد و به دلیل عدم تعادل باکتریها در واژن ایجاد میشود. عواملی مانند داشتن یک شریک جنسی جدید و داشتن شریک جنسی چندگانه خطر ابتلا به BV را افزایش میدهد. رژیم مدیترانه ای 30 روزه این عفونت مقاربتی (STI) تقریباً 3 درصد از زنان در سن باروری را تحت تأثیر قرار میدهد. بسیاری از زنان مبتلا به عفونت علائمی از خود نشان نمیدهند اما برخی نیز علائمی مانند سوزش و خارش لبهای واژن ، دفع ادرار دردناک، تورم، بوی واژن و ترشح زرد یا سبز رنگ، را دارند.
۰ ۰

ایران دنتال و بیماری های دندان و بررسی فضا نگهدار دندان چیست؟

بعد از این مدت دیگر معاینات باید به صورت دوره ای و در فواصل زمانی مشخصی انجام گردد. به علاوه اینکه در صورت بروز مشکل باید به سرعت معاینات لازم از سوی پزشکان انجام شود تا روند درمان آغاز شود. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که دندانپزشک کودکان این است که کاملا با آناتومی بخش های دهانی و دندان های کودکان آشنا باشد، از این رو می تواند برنامه درمانی بهتری برای درمان دندان های کودکان داشته باشد. بسیاری از دندانپزشکان به جهت اینکه در طول سال ها، تجربه درمان کودکان را داشته اند کاملا می توانند بهترین برنامه درمانی را به نسبت شرایطی که کودک دارد طراحی کنند. از این رو قطعا موفقیت نتیجه درمان از سوی این پزشکان بالاتر می رود. روشهای درمان سنگ لوزه دومین ویژگی این است که پزشکان حتما باید بالاترین مهارت را در زمینه عملیاتی کردن دانسته های خود داشته باشند. یک دندانپزشک با تجربه تمامی اقدامات درمانی را با مهارت و با ظرافت های خاصی انجام می دهد تا نتیجه بخشی و ثمر بخشی روند درمان به بالاترین حد ممکن برسد.
  1. از خمیردندانهای حاوی فلوراید استفاده فرمایید
  2. هنگام سرفه و عطسه جلوی بینی و دهان خود را بگیرید
  3. مرتب کردن یا ردیف کردن دندان ها با ارتودنسی
  4. میشود و تو میتوانی
  5. خونریزی غیر قابل بند آوردن
  6. تابوره ها
  7. پدال پا
  8. انجام معاینات جهت تشخیص نوع درمان برای کودک
دندانها به فرد کمک می کنند تا از دهان خود برای خوردن، صحبت کردن، لبخند زدن و شکل دادن به چهره خود استفاده کند. هر نوع دندان دارای یک نام و عملکرد خاص است. دندان ها از لایه های مختلفی از جمله مینا، عاج، مغز و ساروجه ساخته شده است. مینا که سخت ترین ماده در بدن است در قسمت بیرونی دندان قرار دارد. لایه دوم عاج است که از مینا نرمتر است و عمیق ترین لایه داخل دندان مغز دندان است که از اعصاب و رگ های خونی تشکیل شده است. ساروجه یا سمنتوم روی ریشه دندان است و در زیر لثه است. تعداد و انواع دندانهای یک فرد با افزایش سن او تغییر می کند. به طور معمول، افراد در طول زندگی دارای دو دسته دندان هستند - اولیه یا دندانهای کودکی، و دائمی یا دندانهای بزرگسالی. در این مقاله به دندان هایی که کودکان و بزرگسالان دارند و همچنین عملکرد آنها اشاره می کنیم.

دندان و دندانپزشکی وسایل

انتخاب انواع مختلف و سطح دسترسی به امکانات بیشتر در اختیار دندانپزشک بوده و متناسب با نیاز کاری خود، می تواند یک مجموعه مناسب را تهیه نماید. کلیه استانداردهای لازم جهت ساخت اینگونه تجهیزات همانند ساخت سایر ملزومات دندانپزشکی رعایت شده و علاوه بر آن اقدامات لازم جهت محافظت از آنها در هنگام جابجایی در طراحی ها لحاظ شده است. به عنوان مثال استفاده از موادی در ساخت بدنه که ضمن داشتن مقاومت زیاد در مقابل ضربات، از وزن کمی برخوردار باشند. همچنین به منظور حمل راحت، از چرخ های با استحکام بالا و در عین حال با اندازه مناسب و با قابلیت جمع شدن و قفل شدن برای مواقعی که امکان حرکت های احتمالی ناخواسته وجود دارد، استفاده می گردد. مشخصاتی کاملا مشابه با انواع متداول مورد استفاده در مطب دارد و در آن تنها از پایه چرخدار مناسب و حتی الامکان با لرزش کمتر به منظور جا بجایی با امنیت بالاتر استفاده شده است.
  1. لوازم عمومی
  2. گوده شیشها ی
  3. میکرو موتورها
  4. قیمت مناسب
  5. تغییر شکل بافت لثه ایی که بیش از حد رشد کرده
آیا میـدانستیـد کـه ساندیس ها، نوشابه ها، بیسکویت ها، کیکها و… با قندهای مصنوعی چون ساخارین که 1000برابر شیرین تر از قند معمولی است ساخته میشود که دشمن کبد و کلیه است ؟ آیا میـدانستیـد کـه رنگ های افزودنی در نوشابه ها، ساندیس ها، کیک ها، آدامس ها همه سرطان زا هستند ؟ آیا میـدانستیـد کـه ماده مخدری به نام cola (پپسی کولا، کوکا کولا و…) در اکثر نوشابه ها وجود دارد که کافئین و کارامل از این دست هستند ؟ آیا میـدانستیـد کـه گوشت مرغ و ماهی که متاسفانه سفارش بسیاری از پزشکان است بلغم زاست و موجب سکته و تومور های مختلف می گردند ؟ آیا میـدانستیـد کـه قیمت روغن های مایع مثل آفتابگردان اگر واقعی باشد حدود 12 الی 15 هزار تومان خواهد بود ولی الان در بازار 900 الی 800 تومان است که از یک کیلو تخم آفتابگردان ارزان تر است ؟ آیا میـدانستیـد کـه سرکه های صنعتی از اسید استیک محلول در آب بعلاوه اسانس ها و رنگ ها هستند که همگی بسیار مضر اند ؟ کنترل عفونت یکی از قسمت های مهم هر عمل دندانپزشکی است. ایران دنتال و بیماری های دندان تجهیزات استریل سازی، ایمنی بیمار را فراهم کرده و از نشر هرگونه آلودگی جلوگیری می کند. بسته به خدمات و متد های درمانی ما ، انواع مختلفی از استریل سازی وجود دارد. اتوکلاو رایج ترین تجهیزات استریل سازیست که معمولا مورد استفاده قرار میگیرد. از گرمای خشک برای از بین بردن رطوبت استفاده میکند. برای ارائه متد درمانی ریشه(عصب کشی) ، برای تمیز کردن و شکل دادن به کانال ها ، شما به تجهیزات اندودنتیکس نیاز دارید. تجهیزات ریشه درمانی متنوعی وجود دارد که امکان دستیابی به نتایج خوب را ،مهم نیست که کانال چقدر باریک و تنگ است،فراهم می کند. هندپیس ها اندودنتیکس(دریل) کانال را تمیز و شکل می دهند. برخی متد ها ممکن است برای دستیابی به درمان دقیق کانال ریشه به تجهیزات خاصی نیاز داشته باشند. هندپیس و یا دریل های دندانپزشکی از لوازم ضروری برای انجام هر عمل دندانپزشکی هستند.دریل به دندانپزشکان کمک میکند قسمتهای آسیب دیده و غیر قابل درمان دندان را بتراشند و آن را برای جایگزین کردن مواد مخصوص آماده نمایند. این دستگاه همان گونه که از نام آن پیداست برای جرم گیری دندانها مورد استفاده قرار میگیرد. اصلیترین بخش تشکیل دهنده این دستگاه یک هندپیس است که بر روی آن یک قلم مخصوص قرار دارد. ارتعاش نوک این قلم ۲۵ تا ۳۰ کیلوهرتز است و آب از طریق روزنه باریک آن اسپری شده و باعث ایجاد حباب میگردد. این قلم یا اسپری آب دندان را خنک و سرد نموده و در نهایت لایه نازکی از آن را ساییده و موجب جرمگیری دندان میگردد. یکی از مهمترین اصولی که تمامی دندانپزشکان باید به آن توجه کنند، حفظ سلامت بیمار در مطب و یا درمانگاه دندانپزشکی است. برای دستیابی به این هدف باید از ابزار و لوازم یکبار مصرف دندانپزشکی استفاده نمایند. این لوازم از گسترش انواع بیماریهای واگیردار و قابل انتقال، جلوگیری به عمل میآورند. بسیاری از خانمهای باردار تصور میکنند مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در بارداری میتواند برای فرزند آنها خطرناک باشند. برای همین، سعی میکنند تمام کارهای دندانپزشکی خود را یپش از بارداری انجام دهند. و یا آنها را به بعد از زایمان موکول میکنند. اما این تصور درست نیست. خانمهای باردار نه تنها بهتر است قبل از اقدام به بارداری به یک دندانپزشک مراجعه کنند، که بهتر است طی دوره حاملگی نیز به طور منظم به مطب دندانپزشک خود مراجعه کنند. چرا بهتر است قبل از بارداری به دندانپزشکی مراجعه شود؟ افراد بهتر است که هر 6 ماه یکبار (حتی اگر ظاهرا هیچ مشکلی ندارند) به مطب دندانپزشک مراجعه کنند و تحت ارزیابی قرار بگیرند. زیرا این جلسات ارزیابی، میتواند نه تنها در نقش درمانی، که در نقش پیشگیری و آموزش به افراد جامعه باشند. مسائل شایع دندانپزشکی در دوران بارداری کدامند؟ بدن مادران باردار به واسطه تغییرات هورمونی گسترده، تغییر و تحولات زیادی را از اولین لحظه بارداری تا لحظه زایمان تجربه میکند. یعنی اگر خیلی مطالب علمی بلد باشید و مطالعه زیادی داشته باشد ولی در کار عملی و دستی ضعیف باشید دندانپزشک خوبی نخواهید شد. دندانپزشکی مثل پزشکی نیست که با نسخه نوشتن هم شاید بتوانید درآمد داشته باشید، باید کار عملی انجام بدهید. امکان ادامه تحصیل فوق دکترا در رشتههای مختلف دندانپزشکی در ایران وجود دارد. طول دوره دندانپزشکی پنج سال است و درسهای آن در سه بخش: عمومی، پایه و اختصاصی برنامه ریزی شده است که از لحاظ نحوه تعلیم و تدریس، به درس های نظری عملی نظری، عملی تقسیم میشود. در این مرحله دانشجویان درسهای نظری و عملی علوم پایه و عمومی را در دانشگاه (کلاس و آزمایشگاه) میگذرانند. نظام آموزشی مطابق آییننامه مصوب شورای عالی برنامهریزی است و هر واحد درس نظری ۱۷ ساعت و هر واحد درس عملی ۳۴ ساعت است. کل واحدهای درسی این دوره ۲۰۳ واحد است. درس های پایه به درس هایی گفته می شوند که زمینه ساز ورود دانشجو به درس های اصلی و تخصصی و فراگیری آنهایند.
  • تنظیم ارتفاع زاویه زیر سری
  • International Congress of Oral Implantologists: “Understanding Dental Implants.”
  • Needleman, H. Pediatric Dentistry, March 22, 2000
  • لمینت دندان
  • بهداشت عمومی و اکولوژی
  • جک های هیدرولیکی (Hydraulic lift)
  • شیر برقی ورودی آب
کلینیک دندانپزشکی کودکان شهریار به بررسی سلامت دهان و دندان و درمان کودکان ۰-۱۴ ساله از بدو تولد تا نوجوانی می پردازد. دندان های شیری، دندان هایی هستند که در سن شیردهی به کودک رویش پیدا می کنند و در مجموع ۲۰ عدد از این دندان ها رویش پیدا می کند. وظیفه اصلی دندان های شیری کمک به تغذیه کودکان است. شکل گیری گفتار صحیح به وجود دندان های شیری سالم بستگی دارد. دندانهای شیری از فضای رشد دندان دائمی محافظت میکند و در حین رویش دندانهای دائمی آنها را هدایت میکنند. هنگامی که دندان های شیر زود کشیده می شوند، این عملکرد طبیعی رشد دندان دائمی را با مشکل روبرو می کند. فضا نگهدار دندان چیست؟ دندان های شیری در یک نوزاد عادی از ۶ ماهگی شروع به رویش می کنند. ابتدا دندان های جلویی و سپس دندان های آسیاب شروع به رویش می کنند. این دندان ها تقریباً ۷۲ ماه در دهان می ماند و سپس دندان های شیری شروع به افتادن می کنند و دندان های دائمی شروع به رویش می کنند.
۰ ۰